duminică, 11 septembrie 2011

Vizită la Memorialul Ipoteşti

       Care dintre noi a auzit, care nu a auzit de marele poet botoşănean Mihai Eminescu, aşa că în data de 08 septembrie, în ziua Naşterii Maicii Domnului, ne-am îmbarcat cu toţii într-un microbus şi ne-am dus la locul cu pricina pentru a ne edifica asupra adevărului. Acolo domnul director al Memorialului Ipoteşti- Jîjîie Miluţă, ne-a aşteptat cu drag în faţa Muzeului Mihai Eminescu, punându-ne totul la dispoziţie, astfel încât noi să păşim în voie pe urmele paşilor poetului şi a familiei sale.
Înainte de a vizita Casa Memorială, am intrat pe la Muzeul Etnografic, unde am admirat vechile obiecte ale gospodăriilor ţărăneşti expuse în muzeu. Pentru că muzeograful lipsea pe moment, am profitat de situaţie şi am facut cele mai grozave fotografii, aşa cum ne-am obişnuit în ultimul timp. Se poate vedea pe chipurile lor, curiozitatea şi bucuria acelor clipe încărcate de informaţii noi şi de frumuseţea acelui colţ verde de rai.








Au fost foarte atenţi la toate câte a povestit muzeograful despre poet şi familie, unde şi când s-a născut, unde a copilărit şi viaţa sa, încât nu am putut sa nu-i răsplătesc cu o gustare la iarbă verde, în acel colţ de rai de la Ipoteşti. Astfel, după ce "ne-am mai dat noi în spectacol" în amfiteatrul din curte, am grabit paşii către foişor, căci auzirăm vorbe cum că se răcesc micii tocmai luaţi de pe grătar. După masă ne-am veselit cu dans şi cu voie bună, că aşa-i şade bine românului, iar aerul curat de ţară ne-a chemat la zbenguială printre copacii cu roadele în pârg.Am felicitat Măriile şi le-am urat prin cântec un călduros "La multi ani", în timp ce ele ne serveau pe toţi cu prăjituri şi suc.
Nu, nu se încolonau de plecare, dacă asta aţi crezut. Cu mic cu mare s-au încolonat pe ritmul melodiei pinguinul.





Dar cum nimic din ce-i frumos nu tine o veşnicie şi pentru că mai aveam treabă, ne-am întors acasă să povestim şi altora despre noi.

Mulţumesc şi pe această cale domnului ing. Dimitriu Robert, domnului viceprimar Cătălin Alexa, domnului Leonte Dinu de la S.C. LEOLA S.R.L. Botoşani, domnului Panţiru Ion de la S.C. ALDI LIVI S.R.L.  şi nu în ultimul rând, domnului manager Jîjîie Miluţă de la Memorialul Ipoteşti.

0 comentarii:

Trimiteți un comentariu